Da macht Mann was mit!!! - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Eline Eline - WaarBenJij.nu Da macht Mann was mit!!! - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Eline Eline - WaarBenJij.nu

Da macht Mann was mit!!!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 Februari 2011 | Duitsland, Berlin

Liebe Leute,

Voor ik het vergeet: superbedankt voor alle berichtjes! Daar word ik echt ontzettend blij van, ik heb jammergenoeg niet altijd de tijd en energie om te reageren aangezien ik nog steeds in de nachtdienst werk en uiteraard Berlijn aan het verkennen ben. Ik zal proberen mijn contacten beter te onderhouden ;)

Ik begin weer bij het punt waar ik afgelopen week ben gestopt met schrijven met het vertellen van mijn Berlijns avontuurtje.

Vorige week zondag was ik vrij, wat heerlijk! Ik heb lekker uitgeslapen en mijn kamer en de keuken grondig gepoetst. We hebben met alle huisgenoten een schoonmaakrooster dus dat volg ik netjes. In de namiddag had ik met de andere stagiairs van de HHM afgesproken. Net achter de Alexanderplatz dus dat is makkelijk te vinden, dacht ik... Na een uurtje ronddwalen had ik het juiste adres gevonden en konden we uit gaan eten. Erg leuk om de medestudenten weer te zien en ervaringen te delen. Het was erg gezellig en ik hoop dat we nog vaker tijd hebben om zulke leuke dingen met zijn allen te gaan doen!
Later op de avond ben ik nog even naar Robin en Moira gegaan want we wilden uit. Eenmaal terug in de stad wisten we eigenlijk niet waar we precies heen moesten, de clubs liggen namelijk ontzettend ver van elkaar af en in verschillende wijken. We zijn daarom na een cocktailtje terug naar Robin en Moira gegaan om daar ons eigen feestje te maken.

Maandag hadden we een Berlin City-Tour op de planning. We hebben een dagkaart voor het openbaar vervoer gekocht en daarmee wat rondgereisd. Na de eerste currywurst met bier zijn we naar het KaDeWe gegaan, een enorm warenhuis in voormalig west Berlijn. Het is een geweldig warenhuis met chique kledingzaken en op de bovenste verdieping een gigantische verzameling aan etenswaren met de meest prachtige producten. Echt de moeite waard dus! Vervolgens wilden we nog zoveel mogelijk bezienswaardigheden bezichtigen en zijn we onder andere naar de Potsdammerplatz, de Reichstag, het jodenherdenkingsmonument en het Brandenburger Tor gegaan.
's Avonds hebben we bij Coen en mij gekookt als afsluiter van een zeer geslaagde citytourdag.

Dinsdag had ik met alle andere mensen die net begonnen zijn bij Park Plaza Berlijn trainingsdag. Het was een gezellige interactieve middag waarin we veel informatie kregen over het bedrijf, de doelstellingen, gedragscode, hoe om te gaan met gasten en collega's, veiligheid en regels et cetera. Alle mensen waren ontzettend aardig en het was erg informeel. Ik merk nu dat ik er gewoon van moet genieten dat ik in zo'n relaxed bedrijf terecht ben gekomen ondanks dat de werkzaamheden en omgangen niet bij mijn leerdoelen passen. Ik heb ontzettend veel geluk met de collega's, medestagiairs en de bedrijfspolicy die Park Plaza hanteert.
's Avonds wilden Robin en ik weer uit, dit keer waren we voorbereid en we wilden naar 'Coockies'. We hadden al nagevraagd of het een leuke club was en alle Berlijners in de training waren erg enthousiast, Coockies it is. En bij deze kan ik bevestigen Coockies is het zeker, een ongelofelijk leuke club met goede muziek en een fijn publiek.

Woensdag had ik weer nachtdienst en bestond mijn dag uit uitslapen, koken en stage lopen.

Donderdag kwam papa, hij logeerde drie nachtjes in een hotelletje dicht bij Park Plaza Wallstreet. Hij heeft een fiets voor mij meegenomen dus ik kan nu eindelijk gaan fietsen! We hebben echt in een ontzettend lekker tapasrestaurant gegeten Las Olas, ook weer een aanrader!
Vrijdag heb ik met papa een Berlin City Tour gedaan het was lekker weer en ontzettend leuk dat hij er was! 's Avonds zijn we naar de film 'Kokowääh' gegaan, alweer een aanrader!
Zaterdag hebben we een rustig dagje gehad. Wat rondgelopen, we wilden de Fernsehnturm in maar er was een hele lange wachttijd, volgende keer wil ik er sowieso wel in! 's Avonds zijn we op aanraden van mijn Berlijn reisgidsje (ook wel De Bijbel genoemd aangezien het de leidraad van alle citytours blijkt te zijn) naar een Italiaans restaurantje gegaan in het Nikolaiviertel. Het viertel is al heel leuk om te zien en het eten in restaurant Marcellino was absoluut geweldig!
's Avonds heeft papa me naar de nachtdienst gebracht en heb ik helaas alweer afscheid moeten nemen.

Vanochtend heb ik na mijn dienst uiteraard eerst uitgeslapen, vervolgens heb ik weer mijn schoonmaaktaak, dit keer de badkamer, volbracht en ben ik naar Moira gegaan. Zij was vrij en had ook zin om een dagje uit te rusten. We hebben een heerlijk middagje bankhangen gehad en nu zit ik weer in de backoffice. Ik moet zeggen dat de nachtdienst me steeds makkelijker afgaat, ik grijp alles aan wat ik kan doen en ik leer mijn collega's steeds beter kennen. Ik heb nog tot en met vrijdag nachtdienst, dan in het weekend heerlijk vrij en volgende week weer van maandag tot en met vrijdag nachtdienst. Daarna heb ik twee weken housekeeping en ik neem aan dat ik dan de front office ook wel eens bij daglicht mag leren kennen.

Okee ik denk dat ik er nog een alinea bij schrijf want net tien minuten geleden is het brandalarm hier af gegaan. Adrienne keek me aan en we dachten KUT, sta je daar, twee meisjes in een hotel met meer dan honderd gasten.. en gelukkig waren we met zijn tweeen, en gelukkig heb ik net dinsdag die training gehad waardoor ik wist dat de brandweer er snel aan zou komen, Adrienne moest naar boven om te kijken in de kamer van de brandmelding en ik kreeg allerlei telefoontjes op me af. Er kwamen al mensen naar beneden stuiven en ik stond daar kalm te wezen terwijl adrenaline nu nog steeds door mijn lijf giert. Gelukkig belde Adrienne al gauw dat het een vals alarm was doordat iemand heet gedouched had en het brandalarm door de damp af was gegaan wat zeer bedenkelijk is aangezien het naar rook en wiet rook maar dat hoorde ik pas net. Op dat moment kon ik de gasten kalmeren en alle telefoontjes beantwoorden. Wij mogen het alarm niet uitzetten, dit doet de brandweer wanneer deze er is dus daar moesten we op wachten. Dit heb ik wel honderd keer uitgelegd in alle soorten talen terwijl Adrienne alle belangrijke telefoontjes aan het plegen was. Toen de brandweer en politie er waren hebben deze naar het alarm en de kamer gekeken. Ik heb toen het alarm uit was de gasten geinformeerd en uitgelegd dat ze nu weer naar de kamer konden gaan. Pfffffffffffffff wat een belevenis! op dit moment is het hotel weer rustig, zitten Adrienne en ik hier te stuiteren en moet ik over tien minuten alweer de eerste wake up call doen. Da macht Mann was mit!!!

Goed ik sluit dit bericht af, ik ben blij dat ik nog leef en het een vals alarm was en hoop dat het jullie allemaal goed gaat!

Alles Liebe,
Eline

  • 14 Februari 2011 - 03:20

    Casper:

    Heey Eline!

    Wat een heerlijk verhaal zeg =D Klinkt allemaal superleuk en hoe je die situatie hebt gehandled klinkt als jou ten voete uit! Kzie jou al helemaal chill staan haha =D Have a lot of fun over there and i'll try to keep up with your blogs!

    Xx

  • 14 Februari 2011 - 05:51

    Bart:

    godzijdank! 't kind leeft nog!!!! front office is gevaarlijker dan je denkt.

  • 14 Februari 2011 - 10:00

    Robin:

    Hey hey,

    Ik ben jaloers op jouw collega's:P
    Maar klinkt echt allemaal super leuk en je hebt weer veel meegemaakt duzz we hebben morgen zkkr wat om over te buurten;)

    (K) Robin

  • 14 Februari 2011 - 11:43

    Ants:

    hoi Eline, leuk om al je avonturen te lezen en dat je je 'vuurdoop' ook hebt gehad! Morgen komt Bart eten, dan gaan we hem helemaal uit horen. Wij hebben dit weekend gevierd dat René Abraham heeft gezien en gaan ons deze week voorbereiden op de Verwenbeurs van a.s. zondag in Malden. Ben benieuwd wat daar allemaal voor mensen komen. veel plezier verder. Enne... leuke foto. Ik snap alleen niet waarom voor jullie hotel twee beren staan. Dat mag je nog eens uitleggen. liefs, Ants

  • 14 Februari 2011 - 11:58

    Kees:

    Hoi Eline,
    Leuk om te lezen, je vuurdoop heb je gehad. En over twee weken zul je in de housekeeping nog wel meer lekkere luchtjes ruiken en bijzondere spullen vinden die je gasten hebben achtergelaten.

  • 14 Februari 2011 - 20:37

    Nathalie Van Strien:

    Elientje!

    Wat een verhaal weer zeg. Dat je dat even mee moet maken! Maar ben blij dat alles goed met je gaat:)

    xxx

  • 14 Februari 2011 - 21:49

    Steffie:

    Schatje!

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Hier is het heerlijk. Alleen heeft het gister veel geregend en vandaag ook nog wel. Ja zelfs op Aruba regent het! Ik moet elke dag van 9 tot 5 werken dus zo Brownie ben ik nog niet, heb ook maar een dag in de week vrij dus heel veel tijd om op het strand te liggen heb ik niet! Wanneer gaan we nou een keer skypen?
    Tijdsverschil is 5 uur en ik ben rond 6 uur thuis van werken...?

    Liefssssssss

  • 15 Februari 2011 - 16:51

    Marel Schwering:

    Heej Schatzi,
    Je hebt dus de echt toerist uitgehangen! Heerlijk! En met dat brandalarm heb je in ieder geval wat te doen he ;) Succes nog in de nachtdiensten en ik hoop dat je snel meer te doen krijgt! In de houskeeping bij mij is het echt keihard werken! bah!
    Ciao Bella!

Verslag uit: Duitsland, Berlin

Praktijkstage Berlijn

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2011

I <3 Berlin

22 Februari 2011

Holländische Kekse

14 Februari 2011

Da macht Mann was mit!!!

06 Februari 2011

Nachtdienst...

30 Januari 2011

De vooroordelen zijn waar!
Eline

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 9514

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 03 Juli 2011

Praktijkstage Berlijn

Landen bezocht: