De vooroordelen zijn waar! - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Eline Eline - WaarBenJij.nu De vooroordelen zijn waar! - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Eline Eline - WaarBenJij.nu

De vooroordelen zijn waar!

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

30 Januari 2011 | Duitsland, Berlin

Lieve allemaal,

Bij deze mijn eerste reisverslag vanuit Berlijn.

Vrijdag 28 januari vertrok ik bepakt en bezakt met immens grote tassen samen met Coen, in de trein richting Berlijn. Je zit wat uren in de trein maar dan heb je ook wat! Het station alleen al is van enorme grootte je zou er een dag in kunnen winkelen of verdwalen...

In de Chausseestrasse, moesten we naar een tweedehands jaren 60/70 winkeltje genaamd O.F.T. je moet maar eens naar de website ohnefragetoll.de gaan. Wat je daar ziet is het dus niet. Het is een ronduit walgelijk winkeltje waarvan de geur van bedorven kleding je neus binnendringt en je voor louter troep het vrouwtje dat ons haar kamers verhuurt bijna niet ziet (ze heeft dan ook een skibroek inclusief bretels aan met paarse snowboots, gaten dichtgetaped tegen de kou, en een mottengevreten mutsje op) ze geeft de sleutels en we mogen eerst even kijken in de kamers. Ik hield mijn hart vast want, zoals de mensen die mij wat beter kennen weten; ik heb een afschuw aan tweedehandse, ouderwetse troep en die winkel alleen al was een nachtmerrie.
Op de derde verdieping is het dan zover, sleutel in het slot, deur open, een onbeschrijfelijke geur van teveel oude troep en zicht op deze oude troep. Prima. Dan maar de twee kamers kijken, ze liggen naast elkaar met zelfs een tussen deur en zijn, net als heel Berlijn, erg groot met hoge plafonds. Met wat opruim- weggooi- en schoonmaakactie valt er best een mooi kamertje van te maken!
Er wonen nog een belgisch meisje, een frans meisje en een franse jongen, de namen ben ik alweer vergeten.
Na de kamers gepoetst en opgeruimd te hebben zien ze er al stukken beter uit en zijn we met een gerust hart uit eten gegaan. Er zijn hier talloze restaurantjes, cafeetjes en en barretjes!

's Avonds zijn we nog de Friedrichstrasse ingelopen (de grote winkelstraat van Berlijn, wij wonen aan het eind van deze straat) je bent constant omhoog aan het kijken naar alle enorme gebouwen, echt bijzonder. Nadat we een blik op het Regent Hotel hebben geworpen, dit is het ultra Deluxe chique hotel waar Coen stage gaat lopen, zijn we terug naar onze prachtige kamers gegaan.

Gisteren werd ik met opgezwollen, rode ogen wakker. Gelukkig is er een apotheek aan de andere kant van de straat en daar werd mij verteld dat het een allergische reactie moet zijn die voornamelijk voorkomt bij veel stof en huismijt. Nu heb ik het donkerbruin vermoeden dat het bed in mijn kamer al erg oud is en dus krioelt van de huismijt en ik daar allergisch voor ben. Om te voorkomen dat ik straks geen ogen meer over heb, ben ik vandaag de stad ingegaan en heb ik nieuw beddengoed gekocht en een extra deken die als een soort dekmatras fungeert. Ook heb ik wat spulletjes gekocht om mijn kamer op te leuken.

Verder hebben we een wandeling gemaakt door Berlijn Mitte, dit is een van de verschillende wijken in Berlijn maar zo groot dat je er met gemak een paar dagen doorheen kan wandelen, en zijn we even langs het hotel waar ik stage ga lopen gewandeld. Het Park Plaza is beduidend minder chique dan het Regent en ligt iets meer achteraf. Ik heb er verder nog niet veel van gezien dus ben benieuwd, woensdag om tien uur krijg ik met de andere stagiairs een rondleiding en alle informatie enzo.

Uiteraard hebben we ook een Bratwurst gegeten! En bij deze kan ik nu al bevestigen: de vooroordelen zijn waar! Alle Duitsers eten Wurst en drinken Bier. Het is gewoon ongelofelijk hoeveel mensen je hier ziet met een flesje of een blikje bier op straat en op elke straathoek kan je wel een Bratwurst kopen.

Vandaag is het dan alweer zondag. Ik heb nog één rood oog en ben bang dat het misschien ontstoken is... Ik heb nog een allergiepil genomen en wacht het nog maar een nachtje af, morgen is de apotheek weer open!

Om 15.00 heb ik een afspraak in de Schönhauser Allee om naar een tweedehands fiets te kijken, ik hoop dat het wat is en dat ik dan vanmiddag nog een beetje door Berlijn kan biken!

Ik zal, als het me lukt, wat foto's van de kamer enzovoorts uploaden zodat jullie je er ook een beetje een voorstelling bij kunnen maken!

Alles Liebe,
Eline


ps: nog even snel een kleine mededeling, het adres waar Coen en ik nu wonen is Chausseestrasse 131A, D-10115 Berlin, Deutschland. Mocht je een kaartje willen sturen is het van belang dat je boven mijn naam O.F.T zet. Geen garantie dat het dan ook allemaal daadwerkelijk aankomt aangezien het een gigantisch gebouw is met verschillende bureaus en veel verschillende bewoners.
Op dit moment gebruik ik nog mijn nederlandse telefoon maar ik wil zo gauw mogelijk een duits nummer aanschaffen, tegen die tijd laat geef ik het nieuwe nummer door!

  • 30 Januari 2011 - 13:20

    Steffie:

    Dag Liefje,

    Wat leuk om nu al iets van je te horen!
    Geniet er lekker van...
    Ik mis je nu al.

    Liefs

  • 30 Januari 2011 - 15:08

    Mama:

    Lieve Eline,

    Je woont op historische grond. Er was in de toenmalige DDR een protestzanger (ja ook tegen een communistisch regime bestaan er soms protestzangers….) die Wolf Biermann heet en met de moeder van Nina Hagen samen was. Zijn in het westen beroemdste cd(toen waren het nog LPs, vinyl) heette: ‘Chauseestrasse 131’ en was daar in die straat in Berlijn opgenomen in een kamer. De opnamen zijn van 1968 – zo snel gaat de tijd. Ik was wel iets ouder dan 11 toen ik de plaat kocht. Je hoorde het verkeer van buiten. De Chauseestrasse lag van westen uit gekeken achter de muur. Ik heb de plaat toen dun gedraaid en hij staat denk ik nog bij papa. Toen ik met Caro in Berlijn was wilde ik daar al langs lopen maar wij kwamen er niet aan toe. Nu ben ik er of heel dicht bij als ik bij je op bezoek kom. Ik kan het niet geloven. Eline, historische grond…….

  • 30 Januari 2011 - 17:56

    Marel:

    Chickie,
    Beetje balen van dat vieze huis van je! Maar het komt vast allemaal goed! Ga maar veel verhaaltjes schrijven! Ik zal ook eens zo'n site aanmaken!
    dikke lik

  • 31 Januari 2011 - 08:09

    Ants:

    hey Eline, leuk om van je te horen. maar wel bale van de viezigheid. Wij stonden gisteren op de trouwbeurs. Kees had een prachtige powerpoint gemaakt met allemaal foto's van bruiloften en feesten die we hadden verzorgd. ik kwam nog een afgestudeerd pedagogiekstudente tegen die bij haar stage had begeleid en die binnenkort gaat trouwen. En Charlotte stond in de stand naast ons (voor de Muse). grappig. hier vriest het een paar graden. is het in Berlijn kouder of valt het mee? geniet nog van de vrije dagen! liefs.

  • 03 Februari 2011 - 09:58

    Robin:

    Hey meid,

    Ik zie dat jij ok al vanalles mej hebt gemaakt. Is wel minder dat je deze week al nachtdienst hebt. Maar ik weet nog niet of onze hotels dicht bij elkaar liggen, ik heb gistere met pijn en moeite mijn eigen hotel gevonden:P Maar mijn kamer ligt in Kreuzberg, ligt wel een eindje uit het centrum. Ik wacht mijn rooster van volgende week ff af en dan kunnen we miss idd volgende week iets afspreken:D

    (K) en succes nog deze week!!!

  • 04 Februari 2011 - 19:38

    Emiel:

    hoi eline

    je eerste dagen al achter de rug hoorde van Ants dat je nachtdienst heb? klopt dat? ben al bij de berlijnse muur geweest?

    Mvg
    emiel

  • 09 Februari 2011 - 21:38

    :

    top verhaal, berlijn klinkt goodfun!! hier in engeland is ook alles oud en muf, dus we zitten in hetzelfde schuitje :) veel succes nog

Verslag uit: Duitsland, Berlin

Praktijkstage Berlijn

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2011

I <3 Berlin

22 Februari 2011

Holländische Kekse

14 Februari 2011

Da macht Mann was mit!!!

06 Februari 2011

Nachtdienst...

30 Januari 2011

De vooroordelen zijn waar!
Eline

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 9514

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 03 Juli 2011

Praktijkstage Berlijn

Landen bezocht: