Nachtdienst... - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Eline Eline - WaarBenJij.nu Nachtdienst... - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Eline Eline - WaarBenJij.nu

Nachtdienst...

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

06 Februari 2011 | Duitsland, Berlin

Liebe Leute!

Dit reisverslag schrijf ik tijdens mijn nachtdienst vanuit mijn stageplek in Park Plaza Wallstreet Berlin. Ik zal verdergaan met mijn verslag waar ik de vorige gebleven ben.

Afgelopen zondag had ik een afspraak in de Schönhauser Allee om naar een tweedehands fiets te kijken. Samen met Coen was ik om 15.00 uur bij het adres, na een aantal keer bellen kwam er een smerig uitziende man die ons binnenliet op een binnenplaats. Hij zei dat hij de fietsen nog uit de kelder moest halen en wij konden ondertussen naar andere fietsen op de binnenplaats kijken, heel vreemd want dat waren niet zijn fietsen. Maargoed, wij hebben dus even naar de andere fietsen gekeken en hij kwam eraan met twee fietsen. De fietsen zagen er prima uit maar hadden geen slot en waren duurder dan op ebay aangegeven, daarnaast had ik er een slecht gevoel bij dus zijn we weggegaan zonder fiets.
's Avonds hadden onze huisgenoten ons uitgenodigd om te gaan kaasfonduen, ik had om zes uur al honger maar heb de franse mentaliteit leren kennen, rond half negen begon men met koken en ik denk dat we rond tien uur gingen eten. Alles ging heel relaxed en chill, totaal andere cultuur dan de nederlandse of duitse, echt leuk om mee te maken!
Na het eten hebben we nog het hilarisch frans drankspelletje ´Pampam´ gedaan, in het duits natuurlijk want de meesten zijn hier om duits te leren. Omdat het echt een absolute aanrader is, kijk ik ernaar uit het prachtige spel in Nederland te introduceren. Ik heb het voorgevoel dat het in het lusthuis absoluut aan gaat slaan ;)

Dinsdag heb ik overdag een beetje uitgerust, kamer opgeruimd en rustig aan gedaan, mijn oog is niet meer ontstoken :) 's Middags bedacht ik me dat het misschien toch wel handig was om even naar mijn hotel te lopen om te kijken of dit te doen is aangezien ik geen fiets heb en niet begrijp hoe de metro/tram/bus/ondergrondse etc daar komt. Tijdens mijn wandeling kreeg ik een smsje van Robin of Coen en ik die avond wilden komen eten bij hem en Moira, de twee medestagiairs die ik al in de kerstvakantie had leren kennen. Dit hebben we gedaan, ze wonen in de wijk Weissensee en hebben daar een mooi appartementje ondergehuurd. Het was echt een hilarische avond!

Woensdag had ik om 10.00 samen met Robin en Moira een afspraak in het Park Plaza, we kregen een rondleiding, contracten en de werkkleding. De kleding is echt een grapje, het is een soort moderne kimono, kort, met korte mouwen en helemaal zwart met rode stiksels. De sfeer in het hotel is heel ontspannen, je wordt met open armen ontvangen en iedereen is heel vriendelijk. Er werken vooral jonge mensen dus dat is ook een pluspunt. We kregen ook ons rooster en ik moest meteen die avond de nachtdienst in, dat was wel even schrikken want ik had niet bepaald uitgeslapen...
Na de meeting zijn we naar de stad gewandeld, ik heb boodschappen gedaan en ben daarna maar in bed gaan liggen. Ik was al om tien uur op het werk, veel te vroeg maar beter dan te laat. Ik heb de andere stagiair uit Nederland die al eerder begonnen was, Lotte, leren kennen en om half elf kwam Francesca. Met haar zal ik mijn komende nachtdiensten verbrengen. Ik had het vannacht heel erg zwaar met wakker blijven, ik kon nog niet veel doen en het is ontzettend rustig 's nachts. We hebben tussendoor wel gezellig californication gekeken, erg chill. Om 7 uur waren we klaar en ben ik naar huis en naar bed gegaan. Vervolgens heb ik donderdag, vrijdag en zaterdag mijn hele ritme omgegooid, overdag slapen en 's nachts stage lopen. Elke dag ging het wat beter en op dit moment ben ik klaarwakker en hou ik het gemakkelijk uit tot 7 uur. Wel is er echt weinig te doen, ik vraag de hele tijd of ik nog iets kan doen maar er is gewoon niets waardoor verveling snel inslaat en dat is enorm vermoeiend ook krijg ik nog niet alles geleerd omdat ze dat hier blijkbaar beetje bij beetje willen doen, heel langzaam en saai. Vandaag zit ik voor het eerst met iemand anders in de nachtdienst dus geen californication, beetje jammer. Francesca heeft vandaag haar afscheidsfeestje want ze gaat hier stoppen over een paar weken, schade schade.

Morgen en maandag ben ik vrij! ik kijk hier ontzettend naar uit, eindelijk weer onder de mensen komen en het daglicht zien!
Volgende week heb ik maar 3 nachtdiensten en 1 trainingsdag dus dat valt wel mee, aankomende twee dagen zoveel mogelijk leuke dingen doen. Ik heb me aangemeld voor een sportschool bij mij in de buurt dus daar wil ik morgen per se heen, over goede voornemens gesproken!

Ganz viel liebe aus Berlin!!!



ohja, foto's erop zetten is me nog niet gelukt, ik neem aan dat ik aankomende week weer foto's ga maken en dan ga ik het allemaal nog een keer proberen!

  • 06 Februari 2011 - 06:21

    Ants:

    hoi Eline, jij klaar met werken, ik net op. ga dadelijk schaatsen. Zo te lezen, bevalt het goed daar. Het waait hier vreselijk maar het is wel 10 graden. beetje raar ineens zo. fijne tijd verder! liefs,

  • 06 Februari 2011 - 09:08

    Bärbel:

    Hallo Eline,
    Viele Grüße aus Herzfeld. Wir freuen uns, daß Deine Nachrichten auch uns erreichen. Es ist interessant zu lesen was Du alles erlebst. Sind gespannt auf den nächsten Bericht. Liebe Grüße von allen, Bärbel

  • 06 Februari 2011 - 12:24

    Marel Schwering:

    Ik heb wel medelijden met je hoor! Meteen de nachtdienst in lijkt me best pittig! Maar nu ben je lekker ff vrij, en hoop ik dat je op skype komt(A)
    XX

  • 06 Februari 2011 - 12:27

    Roos:

    Lieve Jimpooo,

    Zo daar komt het gezegde, goed begin is het halve werk dus vandaan. Pittig hoor gelijk die nachtdiensten draaien!
    Geniet van die vrije dagen! Ga Berlijn lekker in! Ik blijf jaloers op je, want Berlijn is zoo ongelooflijk leuk!

    En een tip voor de metro/tram/bus. Ga een keertje op een vrije dag heen en weer reizen tussen een paar punten. Je hebt het dan toch snel door en het is dan best handig. Vooral ontbijten in de metro is een hele belevenis!

    Ik hoor snel weer van je!
    (al een nieuw nummer?)

    Kusjes vanuit Rotterdam!
    (ook ik heb nog fotos beloofd)

  • 06 Februari 2011 - 13:19

    Mira Schmidt-Diemel:

    Liebes Elienches!

    Das hört sich doch alles schon mal sehr gut an! Nachtdienst ist ein bisschen schade, aber auch das überlebst du. ;) Ich bin gespannt nach deinen weiteren geschichten! Viel Spaß noch & einen dicken Kuss aus dem störmischen Alkmaar

  • 06 Februari 2011 - 13:44

    :

    De naam pampam klinkt echt als een spel om dronken mee te worden, ben benieuwd. Je bent echt een topper met je abbonement op de sportschool! Ben benieuwd naar je fotos en we skypen snel. Xx

  • 06 Februari 2011 - 15:32

    Mareen:

    Het is me toch een raadsel waarom er bij drankspelletjes meteen aan het lusthuis gedacht wordt. Super om te horen dat je het zo naar je zin hebt popje!
    Ik mis je wel hoor:(
    xxxx

  • 06 Februari 2011 - 18:39

    Nathalie Van Strien:

    Heeee, lekker zo helemaal je ritme veranderen! Pff, dat je het volhoudt haha. We moeten snel een keertje skypen!! xx

  • 06 Februari 2011 - 18:51

    Bart:

    kijk, daar zijn nu die nachtdiensten weer ideaal voor!

  • 07 Februari 2011 - 13:18

    Chloe:

    Hee elientje,

    gelijk even je waarbenjij berichtjes bekeken na het FB berichtje!
    Balen van de eerste indruk van je huisje en de plotse nachtdiensten zeg! Maar zo te horen doe je het super goed! En daar doe je het voor toch :)

    Hopelijk heb je goed kunnen genieten van je vrije dagen en zal er komende week net even wat meer te doen en te leren zijn op je stage!

    En over Pampam gesproken, ik denk dat Myosotis ook erg nieuwsgierig is :P haha!

    Liefs xx


  • 07 Februari 2011 - 20:08

    Robbert:

    De Duitsers in rust en zelf aan het werk,
    lekker klagen en goed aan de drank.
    Ik zeg, goed bezig..

Verslag uit: Duitsland, Berlin

Praktijkstage Berlijn

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2011

I <3 Berlin

22 Februari 2011

Holländische Kekse

14 Februari 2011

Da macht Mann was mit!!!

06 Februari 2011

Nachtdienst...

30 Januari 2011

De vooroordelen zijn waar!
Eline

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 9514

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 03 Juli 2011

Praktijkstage Berlijn

Landen bezocht: